Desain Pendidikan Anak Usia Dini Dalam Perspektif Al-Qur’an dan Hadits
DOI:
https://doi.org/10.35719/gns.v1i2.10Keywords:
early childhood education design, al-qur’an and hadith’s perspectiveAbstract
Education for children in early ages is often not well planned by many parents. This departs from an assumption that early childhood education is not an important thing. So that, the education provided for them is just including some physical functions. This assumption causes parents not to consciously carry out a good education, especially in a habituation model. Getting used to see the good things, hearing the good things and feeling the good things are important for the children’s psychological maturity.
Abstrak
Pendidikan anak di masa usia dini sering tidak direncanakan dengan baik oleh banyak kalangan, terutama orang tua. Hal ini berangkat dari anggapan sebagian orang tua yang berasumsi bahwa pendidikan dini masih kurang penting. Sehingga pendidikan yang diberikan semata-mata optimimalisasi fungsi fisik semata. Asumsi yang demikian ini menyebabkan orang tua tidak dengan sadar melakukan pendidikan yang baik, terutama dengan pendidikan model pembiasaan. Membiasakan melihat yang baik, membiasakan mendengar yang baik dan membiasakan merasa yang baik, semua itu penting dilakukan untuk kematangan anak dari sisi psikis.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This is a human-readable summary of (and not a substitute for) the license. Disclaimer.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.